2007. szeptember 3., hétfő

Történelmi emlékhely, Vésztő-Mágor

Dévaványa és Szeghalom után a Vésztő-Mágori történelmi emlékhely felé vettük az irányt, majd onnan a bélmegyeri Weinckheim-kastély felé folytattuk.



Az egykori Csolt-monostor romjai. „A X. században a Csolt-nemzetség vette birtokaba a mai Békes megye nagy részét. Vatának, a nemzetség akkori vezetőjének 1046. évi lázadását Péter királynak a feudalizmust és a latin rítusú kereszténység terjesztését előmozdító törekvése váltotta ki. A lázadását leverték, így megkezdődhetett a megye területén a nyugati kereszténység és ezzel együtt a feudalizmus térhódítása.“ - ez volt az a bizonyos 1046-os magyarországi pogánylázadás, amikor utoljára megpróbálták visszaállítani az ősi magyar vallást és elűzni a német papokat és tanácsadókat...



Szent László szobra



A környéken rengeteg kökénybokrot láttunk. Nem is én lettem volna, ha nem kóstolom meg, de baromi érettlen volt még :(



A legbirkább tekintetű rackajuh



Miközben két méterre fotóztam őket, azon agyaltam, hogy ugyan nekem jönnének-e...



A harci sebekkel díszített kos. A juhász mesélte, hogy amikor nagyon meleg van, a szürkemarhák hasa alatt szokott hűsölni. Mivel folyton megböki őket a szarvával, azok egy jólirányzott rúgással szokták ez meghálálni.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...