2009. január 17., szombat

Turbós fokhagymás csuka

Az igazság az, hogy nem vagyok egy horgásztípus. Egyrészt szívszorító látvány egy hal horoggal a szájában, másrészt a melóhelyemen eleget ülök sokáig egy helyben. Utoljára a jawás időszakomban kísértem el az unokaöcsémet a Garam partjára, de miután 50-70 méteres, gyerekfejnyi kődarabokkal felszórt földutas szakaszokon vergődtem át a Jawa-val, úgy döntöttem, hogy ezt nem kéne erőltetni (az már más tészta, hogy kastélyozni is ilyen utakon járok, de a kékmotor hűtése/széles gumija jobban bírja). Persze az öcskös is unta már a 20. sneci után, hogy „Jaj, fogtam egy HALAT, lécci, szedd leee!”.
Szerencsére van egy olyan (valódi nagyonhorgász) nagybátyám is, aki elvetemültségében télvíz idején is nekiül őrizni a jéghideg Dunát, amelynek eredményeképpen legutóbb egy 88 centis csuka végezte a fagyasztónkban. Édesapámmal nekiláttak feldarabolni akkora szeletekre, ami szerintük pont elég egy embernek, ez olyan jól sikerült, hogy két szelet csukával beterítettem a legnagyobb tepsimet…



A neten talált receptek közül csak a "fokhagymás csuka" volt elsőre szimpatikus, így azt tunningoltam tovább. Szóval fogtam azt a bizonyos legnagyobb tepsimet, az aljára öntöttem olajat, majd felkarikázott főtt krumplival raktam ki. Erre terítettem rá a kifilézett, 2-3 milliméterenként beirdalt csukaszeleteket, és a vágásokat sűrűn megpakoltam felkarikázott fokhagyma darabkákkal és húsos szalonnacsíkokkal (ki volt az az idióta, aki kitalálta, meg aki átvette a "baconszalonna" kifejezést?). Az egész kreálmányt megszórtam sóval, borssal, őrölt köménnyel, majoránnával, bazsalikommal, petrezselyemmel és kakukkfűvel, rádobtam 3 babérlevelet, és rákarikáztam vöröshagymát, nehogy egyedül érezze magát a fokhagyma.



Végül nyakon öntöttem kb. 1,5 dl tejszínnel (elbírja a fehér bort is, csak azt megittuk), letakartam alufóliával, és beraktam a sütőbe. Miután megpárolódott a folyami jószág, levettem a fóliát, és utána pirítottam.



A képek is tanúsítják, hogy nem vagyok egy stáljudit, de ember aszonta, hogy megtart, mert finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...