2009. szeptember 24., csütörtök

Ride to Hell

Bevallom őszintén, a videojátékokhoz nulla affinitásom van, és gyárilag pszichomókushoz küldeném az összes őrültet, aki néhány gombot mániákusan nyomkodva éli le élete nagy részét. Néhány éve bepróbálkoztam én is a Cézár III. elnevezésű stratégia játékkal, de amikor egy éjszakát töltöttem azzal, hogy újra és újra felépítsek egy folyton leégő római kori kikötőt, akkor mondtam azt, hogy „Na jól van, menjetek el a búsba!”.
Most viszont az év végére ígérik egy olyan játék megjelenését, amire én is kíváncsi vagyok. A játék címe Ride to Hell, és nem titkolt célja a Tarantino produceri felügyelete mellett készített Hell Ride című film számítógépes világba való applikálása.
A játék közege a nyugati part biker kultúrája, az „üvöltő” 1960-as évek utolsó évei, a játék promotálói szerint a „Sex, Drugs and Rock 'N Roll” kora, ami szerintem ez nem az az időszak, de mindegy…
A történet sajnos fantáziátlanul sematikus, egy Charlie nevű figura kalandjait követi, aki miután visszatért Vietnamból, nehezen tud visszailleszkedni a társadalomba. Egy Devils Hand nevű motoros bandában talál otthonra, amely tagjaként újra és újra meg kell küzdenie az életéért, a banda élére kell állni, új tagokat toboroznia és folyamatosan erősítenie csapatot.
Bevetik a hangulatkeltés összes eszközét, szól a rock zene (kb. 300-féle dal!), a játékos maga gondoskodik a motorjáról, sokat motorozik, számos verekedésbe, csajozásba, kőkemény italozásokba bonyolódik, és szembekerül a hippie „ellenkultúrával” is.
Számomra azért érdekes ez játék, mert minden nem motoros és motoros kipróbálhatja magát egy motoros klub tagjaként, és beleélheti magát az 1960-as évek motoros világába. Bár én több szempontból vagyok teljesen alkalmatlan arra, hogy akár a mai motoros klubok tagja legyek (túlságosan szabad- és barátságelvű, és főleg nőnemű vagyok), baromira érdekel, hogy hogyan ültették át a játékba azokat a mechanizmusokat, melyek egy motoros klubon belül működnek. Ezt a kíváncsiságot csak az a mellékinformáció lohasztja le egy kicsit, hogy az alaptörténetet Hunter S. Thompson: Hell’s Angels – Vad rege az Angyalokról című nagysikerű, de annál hiteltelenebb könyvéből szerválták.




A játék fő pozitívuma, hogy a legfontosabb motívum végig a motor, hiszen a játékosnak kell összeszerelnie az utolsó csavarig, és minél jobban néz ki, annál jobban növeli az elismertségét is a bandán belül. Bár szándékosan nem használnak márkanevet, egyértelmű, hogy egy Harley-Davidson az alapgép, melyet aztán a saját ízlésünk alapján alakíthatunk, tunningolhatunk a kor szelleme szerint. Az előzeteseket nézegetve azért felvontam a szemöldököm, amikor egy alsóhangon is 350 kg-os motorral lazán egykerekeznek, és a betonútról letérve is olyan manővereket végeznek ki vele, ami egy krosszmotornak is nehezére esne… Oké-oké, tudom, hogy ez egy számítógépes játék. Pont ezért már nem is akadok fenn olyanon, hogy amikor valakire rávernek háromszor egy baseballütővel, továbbra is úgy áll ott, mint akit csak arcon simogattak volna.
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy végre meg fog jelenni egy a biker kultúrával foglalkozó játék és én ezzel játszani akarok!
Megyek is írni Jézuskának…


Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...